پنجشنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیهمایش بزرگداشت شاعر و عارف بزرگ ترکمن مختومقلی فراغی در روستای قزلجه...

همایش بزرگداشت شاعر و عارف بزرگ ترکمن مختومقلی فراغی در روستای قزلجه آق امام آزادشهر برگزار شد + گزارش تصویری

همایش بزرگداشت شاعر و عارف بزرگ ترکمن مختومقلی فراغی در روستای قزلجه آق امام آزادشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، ۲۹۰ مین همایش بزرگداشت شاعر و عارف بزرگ ترکمن مختومقلی فراغی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی عصر روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در محل مدرسه معراج النبی روستای قزلجه آق امام آزادشهر برگزار شد.

وی در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در باب حمایت از موسسات فرهنگی و هنری گفت: تکریم و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر استانی یکی از برنامه هایی است که از سال گذشته توسط این اداره کل با دو هدف ادای دین به این بزرگان و آشنایی نسل جوان و نوجوان با گنجینه های معنوی برای الگو گرفتن از مشاهیر و مفاخر استانی، در حال انجام است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه آموزه ها و اشعار مختومقلی همواره سرمشق آزادی خواهان بوده است، ادامه داد: علاوه بر اینکه مختومقلی فراغی در اشعار خود از آموزه های دینی بهره برده است و ارادت خاصی به اهل بیت و ائمه اطهار داشته است مردمی بودن و همچنین زبان گویای مردم بودن در مقابل ظلم و استبداد حکام زمان خویش رمز ماندگاری مختومقلی فراغی است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ضروری است وجوه رفتاری و اندیشه ای مختومقلی فراغی و مفاخری از این دست را برای نسل جوان تبیین کنیم، گفت: ظرف فرهنگ و هنر برای بیان اندیشه این مفاخر بسیار مناسب و اثر بخش است و شایسته است نسبت به این مهم اهتمام ویژه ای نشان دهیم.

دکتر «اراز محمد سارلی» بعنوان سخنران ۲۹۰ مین همایش نکوداشت مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن در شهرستان آزادشهر، ضمن بیان سیر آفاقی زندگی مختومقلی و تجارب زندگی وی به بیان سیر زندگی انفسی وی پرداخته و اظهار کرد: رمز ماندگاری مختومقلی فراغی نقطه اتصال وی به حلقه وصل الهی بود.

سارلی ادامه داد: مختومقلی تنها متعلق به قوم ترکمن نیست بلکه وی متعلق به تمام بشریت است چرا که وی توانست پیامهای والای انسانی را کشف و به دیگران الهام کند.

گزارش تصویری از مراسم

تصاویر از : حاجی قربان طریک

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب