یکشنبه, اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاقتصادیروستای عطاآباد آق قلا، پایتخت مبل ایران

روستای عطاآباد آق قلا، پایتخت مبل ایران

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن، امانگلدی ضمیر فرماندار آق قلا گفت: روستاهای بخش مرکزی شهرستان آق قلا در صنعت مبل سازی بسیار فعال هستند بویژه روستای عطاآباد که به عنوان پایتخت مبل ایران شناخته شده و جزو روستاهای بدون بیکار کشور است و می توان گفت اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی با حضور و شور و شوق مردم در آن دیده می شود؛ بر مبنای همین فعالیت ها، فرصت مجوزی شهرک صنعتی بخش خصوصی مبل را گرفتیم که تا پایان سال عملیاتی می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی گلستان در این زمینه گفت: روستای عطا آباد به لحاظ موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در شهرستان کمتر برخوردار آق قلا و با فاصله ۴۰ کیلومتری از مرکز استان و با وجود بیش از ۵۰ کارگاه تولید مبل، از ظرفیت بسیار مناسب وبالایی جهت توسعه و تکمیل زنجیره و ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانواده های روستایی برخوردار می باشد.

وی به اقداماتی که در راستای تبدیل روستای عطاآباد شهرستان آق قلا به قطب تولید مبل استان و حتی کشور ، گفت: با حمایت صندوق کارآفرینی گلستان تا کنون سه فقره تسهیلات اشتغال زایی با کارمزد ۴ درصد پرداخت شده است و ۱۰ پرونده دیگر نیز در دست اقدام و پرداخت می باشد.

ایشان، یکی از اهداف اصلی صندوق کارآفرینی امید گلستان را اجرای طرح هر روستا یک محصول ، هر خانه یک کارخانه دانست و گفت: با اجرای این طرح، اشتغالزایی را به روستاها برده و خانواده ها را از خدمات این صندوق بهره مند می کنیم.

ایشان تشکیل یک تشکل واحد از تولید کنندگان در این روستا را از الزامات دانستند که با مدیریت متمرکز میتوان طراحی و تولید و کنترل کیفیت محصول را نظارت نموده و مسیر برای برند سازی این محصول تسهیل شده و با این اقدام می توان در بازار یابی و فروش و صادرات این کالا نیز قدم های مثبت برداشت  ایشان حمایت از حلقه های مفقوده در زنجیره تولید مبل اعم از تولید ابر، رنگرزی ، شیشه بری ، طراحی تنوع تولید و تولید ابزار و یراق و … را از برنامه های صندوق برای این روستا دانستند.

آقای پهلووری طراحی یک مکان مناسب در خارج از روستا در قالب یک مجتمع تولیدی یا صنعتکده در خارج از محیط مسکونی روستا را جهت جلوگیری از آلودگی های صوتی و شمایی برای اهالی را الزامی داستند که صندوق نیز حمایت های لازم را انجام دهد.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب