شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهدایره المعارف ترکمنمشاهیر ترکمندکتر یوسف اجنی ، دکترا سیستماتیک گیاهی از دانشگاه ژوهانس گوتنبرگ ماینتس...

دکتر یوسف اجنی ، دکترا سیستماتیک گیاهی از دانشگاه ژوهانس گوتنبرگ ماینتس آلمان از روستای اجن سنگرلی کلاله و مفاخر علمی ترکمن صحرا

دکتر یوسف اجنی ، دکترا سیستماتیک گیاهی از دانشگاه ژوهانس گوتنبرگ ماینتس آلمان از روستای اجن سنگرلی کلاله و مفاخر علمی ترکمن صحرا

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ، دکتر یوسف اجنی متولد 1356 در روستای اجن سنگرلی کلاله ،  لیسانس زیست علوم گیاهی از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان (1379) و فوق لیسانس اکولوژی سیستماتیک گیاهی از دانشگاه تهران (1383) و دکتری سیستماتیک گیاهی (1394) از دانشگاه ژوهانس گوتنبرگ ماینتس آلمان اخذ نمود.

دکتر یوسف اجنی ، کارشناس و  عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشوری در تهران است و تا کنون تحقیقات و مقالات متعددی در نشریات معتبر داخلی و بین المللی منتشر نموده است.

قابل ذکر است که ایشان موفق به دریافت بورسیه DAAD و بورسیه Dr. Marie-Friedericke Wagner-Stiftung   در سالهای 1392 و 1394 شده بود.
موضوعات تحقیقاتی دکتر یوسف اجنی در مورد اکولوژی تولید مثلی در گونه ها در معرض انقراض، اندمیک و نادر – اتنوبوتانی  و مطالعات انتوژنی، ساختارهای گل و گل آذین در تیرهای چتریان و نعناعیان است.

پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن برای دکتر یوسف اجنی آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون می نماید.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب