سه شنبه, فروردین ۲۸, ۱۴۰۳
spot_img
خانهدایره المعارف ترکمنمشاهیر ترکمندکتر عبدالباسط قربانی ، فوق دکترا گیاه شناسی عضو هیئت علمی...

دکتر عبدالباسط قربانی ، فوق دکترا گیاه شناسی عضو هیئت علمی دانشگاه اوپسالا سوئد

دکتر عبدالباسط قربانی ، فوق دکترا گیاه شناسی عضو هیئت علمی دانشگاه اوپسالا سوئد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، دکتر عبدالباسط قربانی استاد گیاه شناسی و گیاهان دارویی در دانشگاه اوپسالا کشور سوئد و دانش آموخته گیاهان دارویی از دانشگاه‌های تهران و آلمان و دارنده مدرک فوق دکترا است.

وی در کشورهای مختلف از جمله، آلمان، هلند، سوئد، چین، تاجیکستان، قرقیزستان، آذربایجان، تانزانیا و آفریقای جنوبی در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی‌ تحقیقات کرده‌اند.

لازم به ذکر است که آقای دکتر قربانی اصالتا از استان گلستان شهرستان کلاله، روستای دهنه و مقیم کشور سوئد و از مفاخر علمی ترکمن صحرا می باشد.

دکتر عبدالباسط قربانی در مورد بیوگرافی تحصیلی خود می گوید: من مقطع دبیرستان را در دبیرستان عمار ابن یاسر کلاله و کارشناسی را در دانشگاه منابع طبیعی گرگان به پایان رساندم. با کسب رتبه اول کشوری در آزمون کارشناسی ارشد به دانشگاه تهران رفتم. پس از پایان تحصیل در مقطع فوق لیسانس در مقطع دکترا در دانشگاه هوهنهایم آلمان و با بورس دولت آلمان پذیرفته شدم. در سال ۱۳۹۱ مقطع دکترا را به پایان رساندم و پس از آن برای شروع دورهٔ فوق دکترا به کشور سوئد رفتم و با پایان دورهٔ فوق دکترا در دانشگاه اوپسالا در کشور سوئد مشغول به کار شدم.

دکتر قربانی در مورد فعالیت و سوابق کاری خود گفت: پس از پایان تحصیل در مقطع فوق لیسانس به مدت ۳ سال در دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی‌ مشغول به کار بودم. در همان زمان بود که توانستم کتاب گیاهان دارویی ترکمن صحرا را به چاپ برسانم. در مقطع دکترا پروژه تحقیقاتی‌ من روی گیاهان دارویی کشور چین بود و برای همین هر ساله به مدت چند ماه در چین مشغول کار بودم. در دوران تحصیل در مقطع فوق دکترا و پس از آن نیز در کشورهای مختلف پروژه‌های تحقیقاتی‌ داشتم از جمله، ایران، کشورهای آسیای میانه (قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان)، آذربایجان، هلند و نروژ و در آفریقا در کشور تانزانیا.

پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، برای دکتر عبدالباسط قربانی آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون می نماید.

 

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب