جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیدستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اهل سنت

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اهل سنت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن، دکتر ارازمحمد سارلی در نشست رسانه ای دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اهل سنت گفت: جهش عظیم در وضعیت آموزش عالی ترکمن ها به ویژه بانوان ترکمن از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ترکمنهای گلستان بوده است

 این محقق و فعال فرهنگی ترکمن افزود : قبل از انقلاب وضعیت آموزش در مناطق ترکمن نشین گلستان بسیار ضعیف بود ولی پس از انقلاب اسلامی شاهد رخدادهای بزرگی در حوزه آموزش ابتدایی ، متوسطه و عالی برای ترکمن ها بودیم.

 وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از بین ترکمن های گلستان و عمدتا از میان دختران ترکمن است.

 سارلی خاطر نشان کرد : اکنون تاسیس نهضت سوادآموزی و ایجاد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی متعدد در مناطق ترکمن نشین ، ایجاد مدارس شبانه روزی و مدارس حتی در دورترین روستاهای مناطق ترکمن نشین که در مواردی مدیریت آن واحدها هم بدست ترکمن هاست ، در اشاعه و گسترش آموزش در بین اهل سنت و ترکمن ها بسیار تاثیر گذار بود.

 سارلی با اشاره به جهش آموزشی در بین دختران ترکمن گفت: امروزه قبولی دختران دانشجوی ترکمن در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از قبولی پسران نیز بیشتر است.

 وی تصریح کرد: در نگاه کلی می توان گفت به برکت انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پژوهش ترکمن ها جهش فوق العاده ای را به لحاظ کمی و کیفی شاهد بوده اند.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب