جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیگزارش برگزاری سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین زبان و ادبیات ترکمن

گزارش برگزاری سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین زبان و ادبیات ترکمن

گزارش برگزاری سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین زبان و ادبیات ترکمن

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، سومین کنگره فرهنگ عاشورا در زبان و ادبیات ترکمن عصر پنج شنبه ۲۴ شهریور با حضور مسئولین و مردم در تالار فخرالدین اسعد گزگانی برگزار شد.

حاجی محمد قرنجیک دبیر همایش از محبت و ارادت مردم ترکمن به امام حسین و اهل بیت پیامبر سخن گفت و اعلام کرد، اهل سنت دوستدار اهل بیت است.

دبیر همایش سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین زبان و ادبیات ترکمن گفت: برای شرکت در مسابقه بیش از ۱۴۰ اثر به دبیرخانه کنگره رسیده است و براساس رای هیات داوران برگزیدگان بخش های مختلف سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین زبان و ادبیات ترکمن به شرح زیر معرفی شدند.

در بخش مقاله فرحناز ایگدری از گنبدکاووس به مقام نخست رسید و محمد مهدی کرامتی و گلناز شمشیری از بندرترکمن به مقام های دوم و سوم این بخش دست یافتند.

در بخش شعر ارازمحمد خرمالی اول شد و محمدامین قرنجیک و قربان قلیچ علاقی از گمیشان به عناوین بعدی دست یافتند

مدینه محمدیان در بخش داستان و خاطره نویسی ترکمان اول شد و مقام دوم و سوم به ترتیب به نرگس آوینی دوجی از مراوه تپه و علیرضا یلمه رسید

در بخش نقاشی کودکان فاطمه بیابدی،مراد چله و سینا مسکین کلته اول تا سوم شدند و در بخش نقاشی نوجوانان و جوانانسونیا منگلی زاده ، رامتین سقر و جمیل بدراقی به مقام های اول تا سوم دست یافتند

در بخش بزرگسالان نفرات اول تا سوم به جوایز نقدی ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریالی دست یافتند و در بخش کودکان و نوجوانان این جوایز به ۱۵ میلیون ریال ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۵ میلیون ریال رسید

در بخش دیگر مراسم، ناصر آخوند قزل امام جمعه قازانقایه و دکتر رعیت مدیر کل ارشاد در مورد امام حسین سخنانی بیان کردند.

شعرخوانی دو هنرمند نوجوان و خردسال از بخش های دیگر مراسم بود.

اجرای موسیقی آیینی توسط هنرمند بندرترکمنی بهترین قسمت مراسم بود که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

داوران این کنگره در بخش مقاله عبدالعزیز پقه ، در بخش شعر عاشور محمد رئوفی ، در بخش داستان و خاطره نویسی عبدالصالح پاک و در بخش نقاشی آلتین جرجانی بودند.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب