خانهاجتماعیکتاب دیوان اشعار فارسی دکتر آنه طواق گلشاهی ، شاعر و نویسنده...

کتاب دیوان اشعار فارسی دکتر آنه طواق گلشاهی ، شاعر و نویسنده معاصر ترکمن صحرا منتشر شد

کتاب دیوان اشعار فارسی دکتر آنه طواق گلشاهی ، شاعر و نویسنده معاصر ترکمن صحرا منتشر شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، دوازدهمین اثر دکتر آنه طواق آخوند گلشاهی با عنوان “دیوان اشعار فارسی دکتر گلشاهی”توسط نشر قلم صحرا منتشر و در دسترس عموم علاقمندان به فرهنگ و ادب قرار گرفت.

دیوان اشعار فارسی آنه طواق آخوند گلشاهی مشتمل بر ۵۰۵ عنوان شعر که در ۱۰ فصل و ۴۵۷ صفحه منتشر شده است.

این دیوان به تفکیک در ده فصل در قالب مثنوی و در بحر رمل مسدس محذوف ( فاعلاتن فاعلاتن فاعلن) سروده شده است تا روح خوانندگان را نوازش داده ، صیقل دهنده دل و جانشان باشد. این دیوان با ستایش خدای تبارک و تعالی شروع و با مدح یگانه محبوب دلها حضرت ختمی مرتبت (ص) و مناقب خلفا و وصف بزرگان دین و امامان در ده فصل با مفاهیم و مضامینی که در فصل ها و فهرست های آن مشخص گردیده در اختیار پویندگان علم و ادب قرار می گیرد.

دکتر آنه طواق آخوند گلشاهی ادیب ، سخنور ، مدرس دانشگاه ، فعال امور خیریه و از چهره های فرهیخته و نواندیش ترکمن صحراست و ارتباطات خوبی با نسل جوان منطقه دارد.

تاکنون ۱۲ اثر شامل سیره احمد مرسل( ص) ، تفسیر گلشاهی، دیوان اشعار ترکمنی ، هنر نگارش سعدی در بوستان و قواعد دستور زبان فارسی، عرفان و مختومقلی ، توضیح المسائل از دیدگاه حنفی، تاریخ انبیاء ، فضایل و خلافت خلفای راشدین، ترجمه حدیث فردوس و در نهایت دیوان اشعار فارسی دکتر گلشاهی توسط وی تالیف شده است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل