پنجشنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیمعلم گنبدی به عنوان نمونه کشوری برگزیده شد

معلم گنبدی به عنوان نمونه کشوری برگزیده شد

معلم گنبدی به عنوان نمونه کشوری برگزیده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: الناز کوسلی فرهنگی فعال در این شهرستان بر اساس نتیجه جشنواره “جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید” به همراه ۱۳ نفر دیگر به عنوان نمونه کشوری انتخاب شد.

کمال الدین نظرنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هزار و ۳۰۰ معلم گنبدی از طریق سامانه ضمن خدمت فرهنگیان در این جشنواره شرکت کردند که از مجموع آنان ۶۴ نفر به عنوان منتخب شهرستانی برگزیده شدند.

وی ادامه داد: از مجموع معلمان برگزیده در مرحله شهرستانی، ۱۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که هشت نفر از آنان در جمع ۱۵ معلم برتر از گلستان برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شدند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس افزود: “سیف الدین هلاکویی، بهنام هلاکو، بی بی عایشه علی پور، بی بی مرضیه شیرمحمدی، مریم پورقاضی، محمدصحت پارسه، طاهره شهرکی و الناز کوسلی” هشت معلم منتخب راه یافته از این شهرستان به مرحله کشوری هستند.

نظرنژاد گفت: در مجموع از تمام استان‌های کشور ۳۳۸ نفر با شرکت در جشنواره جلوه‌های ویژه معلمی به مرحله کشوری راه یافتند که ۱۴ نفر آنان به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند که یکی از آنان الناز کوسلی از گنبدکاووس است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهارداشت: امسال به دلیل شرایط کرونا و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی تمام مراحل جشنواره جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید از طریق سامانه ضمن خدمت فرهنگیان انجام شد.

نظرنژاد افزود: هم اکنون سه هزار و ۸۰۰ فرهنگی کار تعلیم و تربیت دانش آموزان را در گنبدکاووس بر عهده دارند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت افزون بر ۸۵ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

مصاحبه الناز کوسلی با خبرگزاری فارس

شیوع ویروس زمینه‌ساز نیازمندی‌های پنهان حوزه آموزشی بوده و در این بین بیشترین رسالت و البته سختی کار متوجه معلمان شده است.

معلمان در زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی عاشقانه و متعهدانه آموزش را به خانه برده تا سهم دانش آموزان از شیوع کرونا به جای اضطراب شوق یادگیری و ارتباط با همکلاسی باشد.

یکی از نکات مثبت شیوع کرونا این بود که نقش معلم را در سطح کشور و جهان در حوزه آموزشی دوچندان کرد و نشان داد زمانی که مدارس تعطیل است اهمیت آموزش دو چندان می‌شود.

در این زمان برخی از معلمان مانند «الناز کوسلی» از گنبدکاووس با ابتکار و شیوه‌های جدید و نوین آموزشی نشان دادن که علاوه بر اهمیت وجود معلم در این دوران می‌توان با این خلاقیت‌ها به عنوان معلم نمونه کشوری معرفی شد.

به مناسبت هفته معلم و معرفی معلمان نمونه کشوری گفت‌و‌گویی با «الناز کوسلی» معلم نمونه کشوری از گنبدکاووس انجام دادیم که با هم می‌خوانیم:

 

فارس: خودتون را به صورت کامل معرفی کنید؟

کوسلی: «الناز کوسلی» متولد ۱۳۷۴ از شهرستان بندرترکمن که در حال حاضر در شهرستان گنبدکاووس ساکن بوده و به عنوان دبیر تربیت بدنی در آموزش و پرورش خدمت می‌کنم.

در سال ۱۳۹۴ ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک فرزند سه ساله است.

 

فارس: خانم کوسلی سوابق تحصیلی خود را بیان کنید؟

کوسلی: دوران ابتدایی را در محل تولد خود در روستای «پنج پیکر» از توابع شهرستان بندرترکمن گذراندم و با توجه به علاقه که به ورزش و فعالیت‌های فرهنگی داشتم در مسابقات قرآن و پرتاب توپ منتخب شهرستان شده و به مسابقات استانی راه یافتم.

در دوران متوسطه اول و دوم منتخب تیم ورزشی والیبال آموزشگاه‌های استان بوده و در زمینه علمی منتخب المپیاد شیمی در سطح استان شدم و به مسابقات کشوری در شهرستان تبریز راه پیدا کردم.

در تمام دوران تحصیل عضو فعال بسیج دانش آموزی و عضو شورای پایگاه مقاومت محلی بودم.

در سال اولی که در کنکور شرکت کردم با رتبه ۱۴۳۰ در رشته کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی و همچنین دبیری تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان شهرستان گرگان قبول شدم که به سبب علاقه به ورزش دبیری تربیت بدنی را انتخاب و در دوران دانشگاه با معدل ۱۹ فارغ التحصیل شده و منتخب و مقام‌آور رشته‌های ورزشی و فرهنگی زیر شدم.

-عضو انجمن علنی تربیت‌بدنی در بین دانشگاه‌های فرهنگیان کشور

-مسئول انجمن ورزشی تنیس روی‌میز در دانشگاه فرهنگیان و فعالیت به عنوان مربی تنیس روی‌میز دانشگاه

-منتخب استان و اعزام به مسابقات کشوری در رشته‌های تنیس روی میز و بدمینتون و ورزش‌های بومی محلی در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵

– کسب مقام اول در مسابقات ورزشی والیبال دانشگاه‌های استان

– همکاری با مسوولان دانشگاه در تمامی فعالیت‌های فرهنگی هنری و ورزشی

 

فارس: سوابق اجرایی و آموزشی خود را بیان کنید؟

کوسلی: سوابق اجرایی بنده شامل مسوول انجمن ورزشی تنیس روی میز شهرستان و برگزاری مسابقات مختلف در دهه فجر و هفته تربیت‌بدنی بین آموزشگاه‌های شهرستان، سرگروه کارگروه‌های تولید محتوای آموزشی شهرستان، نماینده بازدیدکنندگان شهرستان و استان در طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان، نایب رئیس هیئت تنیس روی‌میز اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس، همکاری در اجرای بخشنامه‌های مربوط به «طرح تعالی مدارس» و حضور در کارگاه‌ها و جلسات مدارس، شرکت در طرح ملی «آجر به آجر» برای سهیم بودن در کمک‌رسانی به نیازمندان، پیگیری دانش آموزان بازمانده از تحصیل و مشارکت در تهیه و اهدای تبلت برای دانش آموزان، تشکیل انجمن‌های ورزشی دانش آموزی و شورای ورزشی دبیران و برگزاری جلسات هماهنگی فعالیت‌های مربوطه ورزش مدارس.

سوابق آموزشی بنده شامل اجرای تمام و کمال طرح وزارتی «کوچ در مدارس» با توجه به مهم و حساس بودن طرح، برگزاری افتتاحیه و اختتامیه و پیگیری روند و مراحل اجرای طرح، همکاری در ثبت اطلاعات در سامانه «سناد» توسط بنده برای کمک به مدیران و معاونان مدارس، اجرای طرح وزارتی المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای و برگزاری افتتاحیه و اختتامیه مسابقات ورزشی مربوط به طرح، شرکت در جشنواره برتر تدریس امسال و کسب مقام‌های برتر شهرستان و استان و همچنین منتخب کشوری تولید محتوای آموزشی الکترونیک با توجه به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن امر تدریس، شرکت در جشنواره برتر تدریس سال‌های گذشته و کسب رتبه دوم در شهرستان، کسب رتبه نخست در مسابقات علمی تخصصی دبیران تربیت‌بدنی شهرستان، تدریس در مدارس روستا و شهر و کسب مقام اول دانش آموزان روستا در مسابقات شهرستانی داژبال، مقام‌آوری دانش آموزانم در مسابقات ورزشی و هنری در رشته‌های والیبال، دومیدانی، نقاشی با موضوع طرح کوچ، تنیس روی میز، بسکتبال و بدمینتون، پیگیری و برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه و ورزش مربوط به طرح کوچ والدین و دانش آموزان.

* طرح ابتکاری طراحی جداول آموزشی و فعالیت‌های خارج از وظیفه برای پیگیری دانش آموزان بازمانده از تحصیل در انتخاب «معلم نمونه کشوری» تاثیرگذار بود.

 

فارس: چه اقدامات ویژه انجام دادید که در انتخاب شما به عنوان معلم نمونه موثر بود؟

کوسلی: همکاری با کارشناس تربیت‌بدنی در تولید محتوای آموزشی الکترونیک با توجه به زیست بوم جدید و کرونایی، مربی و سرپرست تیم استانی والیبال گنبدکاووس و برگزاری کلاس‌های آموزشی، برگزاری مسابقات ورزشی مناسبتی مجازی با توجه به زیست بوم جدید و ایام کرونایی در راستای ترغیب و ایجاد نشاط در منزل، شرکت در جشنواره ملی معلمان هنرمند در بخش ویدئو کست، شرکت در کلاس‌های ضمن خدمت و به روز کردن اطلاعات تخصصی و دریافت حداکثر ساعات ضمن خدمت سالیانه، مشارکت فعال در لیگ تندرستی ایرانیان و کسب رتبه نخست در بین مدارس شهرستان، ارائه طرح ابتکاری طراحی جداول آموزشی مطابق دروس ملی مربوط به هر پایه، پیگیری دانش آموزان بازمانده از تحصیل و مشارکت در تهیه تبلت دانش آموزی و هدایای دیگر برای تسهیل در روند امر آموزش مجازی، پاسخگویی به سوالات دانش آموزان در امر آموزش در هر ساعت از شبانه‌روز.

از نظر بنده همه معلمان این سرزمین نمونه بوده زیرا با تمام وجود و تمام کمبودها به صورت شبانه‌روز برای دانش آموزان زحمت می‌کشند اما شاید طرح ابتکاری طراحی جداول آموزشی در راستای ایجاد انگیزه مطالعه و کسب توفیقاتی در مسابقات تولید محتوای آموزشی کشوری و استانی با توجه به زیست بوم جدید و فعالیت‌های خارج از وظیفه برای پیگیری دانش آموزان بازمانده از تحصیل در انتخاب بنده به عنوان معلم نمونه کشوری تاثیرگذار بوده باشد.

* تلاش کردم با شاداب‌سازی محیط آموزش در اجرای سند تحول بنیادین و دغدغه‌های مقام معظم رهبری گام بردارم

 

فارس: به نظر شما به عنوان یک معلم جوان و موفق چگونه می‌توان در حوزه کاری خود در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداشت؟

کوسلی: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در راستای ارکان بنیادین نظام آموزش و پرورش توجه و اجرای سند تحول بنیادین است که به عنوان دبیر تربیت بدنی در راستای شاداب‌سازی محیط آموزش مجازی با توجه به ساحت تربیت‌بدنی و زیستی که یکی از ساحت‌های زیرمجموعه سند تحول بنیادین است با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی در بستر آموزشی فضای شاد نهایت تلاش خود را برای ایجاد فضای ایمن و سالم انجام می‌دهم.

 

فارس: از اینکه به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدید چه احساسی دارید؟

کوسلی: کسب این توفیق برای هر فردی بسیار خوشایند و رضایت‌بخش است و بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم اما آنچه خوشحالی بنده را دوچندان می‌کند رضایت قلبی خود از فعالیت‌ها و اجرای تمام و کمال وظایف خود و اقدامات خارج از وظیفه در امر آموزش و یادگیری فراگیران در راستای اجرای ساحت تربیت‌بدنی در سند تحول بنیادین و اهداف تعالی مدرسه است که با توجه به سابقه و تجربه کوتاهی که در امر آموزش و پرورش دارم توانستم به این موفقیت ارزشمند دست پیدا کنم.

* مسوولان تقاضا دارم بستر و امکانات فضای آموزشی را در مناطق محروم فراهم کنند/ همکاران فرهنگی شرایط تهدید کرونایی را به فرصت تبدیل کنند

 

فارس: چه صحبتی با همکاران خود دارید؟

کوسلی: ضمن تقدیر و تشکر از همه همکاران زحمتکش که در ایام کرونا خیلی بیشتر از قبل در امر آموزش و یادگیری دانش آموزان به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند با توجه به اینکه پدرم فرهنگی بوده و سال‌ها در این عرصه فعالیت داشته از نزدیک شاهد پشتکار و خدمت به دانش‌آموزان و جامعه فرهنگی بوده و این اشتیاق در بنده ایجاد شده است.

همیشه رقابت سالم سبب رشد و پیشرفت شده و به روز کردن اطلاعات و آشنایی با برنامه‌های آموزشی جدید باعث ایجاد ارتباط نزدیک با دانش آموزان و ارائه بهتر مطالب آموزشی و یادگیری مطلوب فراگیران خواهد شد.

همکاران عزیز با توجه به شرایط موجود باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و در امر آموزش فداکاری‌های زیادی کرد، تقاضا و خواهش بنده این است که بیش از پیش به دانش آموزان مناطق محروم توجه شود.

 

فارس: در پایان اگر صحبت خاصی دارید، بفرمایید؟

کوسلی: از پدر و مادر خود که در وجود بنده انجام فعالیت‌های خداپسندانه و خدمت به خلق را نهادینه کردند بی‌نهایت سپاسگزارم، از همسر مهربانم که همیشه حامی من بوده تشکر می‌کنم و از همه مسوولان تقاضا دارم بستر و امکانات فضای آموزشی را در مناطق محروم فراهم کنند.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب