دوشنبه, اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعی۹ الی ۱۵ اردیبهشت در ۱۴ شهرستان مراسم بزرگداشت سالگرد مختومقلی فراغی...

۹ الی ۱۵ اردیبهشت در ۱۴ شهرستان مراسم بزرگداشت سالگرد مختومقلی فراغی برگزار میشود

۹ الی ۱۵ اردیبهشت در ۱۴ شهرستان مراسم بزرگداشت سالگرد مختومقلی فراغی برگزار میشود

سید علی مهاجر در جلسه استانی ستاد مختومقلی فراغی افزود، جایگاه مختومقلی فراغی فراتر از قومیت ترکمن و افتخار استان بوده و بهمین خاطر از ۹ الی ۱۵ اردیبهشت سالجاری بعنوان هفته مختومقلی اعلام و در ۱۴ شهرستان گلستان مراسم دویست و نودمین سالگرد تولد وی با شکوه خاصی برگزار میشود.

وی گفت: دبیرخانه دائمی مختومقلی باید زیرساخت آرامگاه را از طریق ادارات مرتبط پبگیری نموده و گروههای جهادی تحت عنوان مختومقلی، خدماتی انجام دهند و همچنین اقشار مختلف مانند ، روحانیون و دیگر اقشار بنا به حوزه کاری خود توسعه آرامگاه تلاش نمایند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان افزود: علاقه مند هستیم که مراسم امسال در سطح گسترده کشوری و بین المللی برگزار نمائیم و بهمین خاطر جهت حضور مهمانان ویژه پیگیری میکنیم.

وی گفت: علاقه مندان بهوحوزه فرهنگ و قومیت برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم کمک کند چرا که کارهای فاخر وقتی مردمی برگزار شود ارزشش بیشتر میشود .

سید علی مهاجر گفت: ماندگاری مختومقلی ، وابستگی وی به آموزه های دینی و اردات وی به اهل بیت میباشد لذا علما در کمیته برگزاری کمک کنند.

وی افزود، در مراسم سالگرد مختومقلی فراغی اجرای برنامه های هنری نیز لازم است و مسئولین کمیته های شهرستانی جهت تامین کمبودها با مدیران استانی خود هماهنگ باشند تا مراسم خوبی برگزار نمائیم.

مهاجر همچنین افزود: از دوستانی که در معرفی مفاخر ترکمن تلاش میکنند انتظار داریم بزرگان دیگر این قوم مانند مسکین قلیچ و دیگران را نیز با برگزاری چنین مراسمی معرفی نمایند.

در این جلسه فرماندار شهرستان مراوه تپه گفت: مراسم دویست و نودمین سالگرد تولد مخنومقلی فراغی را تحت عنوان (مختومقلی فراغی همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی ) برگزار خواهیم نمود.

لقمان قربانی با اشاره به وسعت جمعیت و مراسم فوق ، ظرفیتهای شهرستانی جوابگو نبوده ادارات کل مرتبط باید در این خصوص همکاری بیشتر نمایند و همچنبن فرمانداران و شهرداران ترکمن نشین برای تسهیل در حضور هنرمندان شهرستان خود، در ایاب و ذهاب آنان کمک کنند.

وی گفت : حضور کمتر مردم در سنوان گذشته بخاطر کرونا امسال حضور ۴۰ هزار نفر را پیش بینی میکنیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مختومقلی فراغی یک شخصیت خدایی و اشعار ایشان برگرفته از مفاهیم قرآنی میباشد.

محمد رعیت افزود، سال قبل انجمنها پای کار بودند و مراسم خوبی برگزار گردید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان : انجمنها در معرفی گفت: انجمنها برای شناساندن معرفتها و آموزه های مختومقلی تلاش کنند.

وی افزود: دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد را نیز در برنامه خود داریم.

رعیت همچنین گفت: مردم نیاز به برنامه های شادمانه سالم داشته و انجمنها برای گردشگران برنامه های شادمانه اخلاقی و آئینی را تدارک ببینند.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب