شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیکمال آخوند غراوی، نماینده منتخب مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان

کمال آخوند غراوی، نماینده منتخب مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان

کمال آخوند غراوی، نماینده منتخب مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان

استاد کمال آخوند غراوی در سال ۱۳۳۷ در روستای آق‌توقای از توابع شهرستان مراوه تپه چشم به جهان گشود. همان روستای تاریخی که هر ساله میعادگاه عاشقان فرهنگ و ادبیات است و مختومقلی فراغی در آغوش این خاک آرمیده است.

کمال آخوند غراوی مدرسه ابتدایی را در روستا و راهنمایی را در گنبد و گذراند و سال ۱۳۵۱ به همراه خانواده از آق‌توقای به گنبد مهاجرت کرد.

۱۰ سال در حوزه علمیه قره‌بلاغ زیر نظر استاد یارجان آخوند نظری علوم دینی را گذراند و سپس پنج سال در حوزه علمیه مدرسی گنبد زیر نظر استاد الله‌قلی آخوند نظرزاده ادامه داد و سال ۱۳۶۵ از این حوزه به درجه روحانیت نائل آمد و از همان ابتدا امامت جماعت مسجد بلال روستای گدم‌آباد گنبد را بر عهده گرفت و به تعلیم قرآن و احکام نماز در بین اهالی روستا مبادرت ورزید.

آخوند غراوی پس از دیپلم وارد دانشگاه الهیات دانشگاه تهران شد و در اوایل انقلاب به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در مقاطع مختلف به ویژه دبیرستان تدریس کرد و به تعلیم و تربیت دانش آموزان همت گماشت و در سال ۱۳۸۸ بازنشسته شد.

وی در کنار معلمی بیش از ۲۰ سال در شورای حل اختلاف گنبد فعالیت کرد و بعدها مدیر شعبه حل و اختلاف شهرستان گنبد شد.

آخوند غراوی تحصیلات تکیملی را در دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی در رشته اصول و فقه ادامه داد و موفق به اخذ درجه کارشناسی ارشد شد.

وی سابقه تدریس در مرکر تربیت معلم و دانشگاه های منطقه را در کارنامه خود دارد و همچنین به عنوان روحانی حج فعالیت می کند.

انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در کشور برگزار شد.

گلستان ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

 

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب