جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیکسب موفقیت و افتخار دیگر توسط نویسنده نامی ترکمن صحرا، استاد عبدالرحمن...

کسب موفقیت و افتخار دیگر توسط نویسنده نامی ترکمن صحرا، استاد عبدالرحمن اونق

کسب موفقیت و افتخار دیگر توسط نویسنده نامی ترکمن صحرا، استاد عبدالرحمن اونق


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو در سالن اجتماعات موسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، سرچشمه با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از نویسندگان سه شنبه هشتم آذرماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

در مراسم اختتامیه از برگزیدگان این جشنواره تقدیر و تجلیل بعمل آمد که آقای حسین قربانزاده در بخش رمان کودک و نوجوان و استاد عبدالرحمن اونق هم در بخش رمان بزرگسال با کتاب ماتی خان برنده ی نخست جشنواره گردیدند.

بغیر از تندیس و سپاسنامه وجایزه ی نقدی جشنواره قرار شد خانه ی کتاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعا دو هزار جلد از کتاب های برگزیده از ناشر خریداری کنند. درواقع به این صورت کتاب ها تجدید چاپ هم می شوند.

پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن این موفقیت را به استاد عبدالرحمن اونق تبریک و آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون می نماید.

عبدالرحمان اونق متولد ۱۳۳۹ در ترکمن صحرا از نویسندگان مطرح این سال‌هاست. بعضی از آثار منتشر شده او عبارتند از: قصه های ترکمن (مجموعه داستان)- سورتیک(مجموعه داستان)- در عمق شبهای تار (رمان نوجوان)- چوپان کوچک (رمان نوجوان)- راز خایر خوجه (رمان بزرگسال)- آوای صحرا (رمان بزرگسال)- حماسه گوراوغلی (رمانس)- سماجت (مجموعه داستان ترجمه از ترکمنستان). همچنین رمان رازخایر خوجه و آوای صحرا جایزه‌ جشنواره معلم کشور را در سالهای ۸۱ و۸۳ دریافت کردند. به سفارش شبکه ی ۲ از روی کتاب سورتیک فیلم تلویزیونی ساخته شد

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب