پنجشنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیمعرفی کتاب بیداری اژدهای خفته چین توسط شی جین اثری از بانوی...

معرفی کتاب بیداری اژدهای خفته چین توسط شی جین اثری از بانوی ترکمن و گنبدی، خانم طاهره حاجبی

کتاب بیداری اژدهای خفته چین توسط شی جین توسط بانوی ترکمن و گنبدی، خانم طاهره حاجبی با همکاری علی نوروزی بهجت تهیه و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن، طاهره حاجبی اهل گنبدکاووس، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه شهید باهنر کرمان و  لیسانس از دانشگاه علم و صنعت تهران است. طاهره حاجبی تا کنون کتابهای درسنامه پیرومتالورژی، تیتانیوم، دستور زبان چینی و بیداری اژدهای خفته چین توسط شی جین‌پینگ را تهیه و منتشر نموده است.

پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن برای این بانوی فعال ترکمن آرزوی موفقیت می نماید.

کتاب بیداری اژدهای خفته چین توسط شی جین به بیش از ۲۰ زبان دنیا ترجمه شده و تاکنون میلیون ها نسخه از آن به فروش رفته است.

جمهوری خلق چین معروف به چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیاست. چین با ۶/۹ میلیون کیلومترمربع سومین کشور وسیع دنیا، از هنگام اصلاحات اقتصادی در چین برای پی‌ریزی یک اقتصاد مدرن، یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی دنیا را تجربه کرده است.

برای اینکه هر کشوری به موقعیت بهتری در جهان دست یابد، در وهله اول باید شناخت دقیق و کاملی از امکانات، توانایی‌ها و فرصت‌های موجود خود داشته باشد. چینِ نوین سال‌هاست که روی این شناخت متمرکزشده و پیشبرد اصلاحات، تداوم و تکمیل سیاست درهای باز، حفظ ثبات و آرامش سیاسی و اجتماعی همراه با توسعه و یکپارچگی ملی وظیفه همگانی محسوب می‌شود. هر دولتی موظف است که قوانین و مقررات ضروری برای ایجاد تسهیلات بیشتر در این مسیر را سرلوحه کار خود قرار دهد تا اقتصاد ملی آنان با اقتصاد جهانی تعامل سازنده داشته باشد.

آقای شی جین‌پینگ سیاستمدار و اصلاح‌طلب چینی و عالی‌ترین مقام جمهوری خلق چین است که پست‌های دبیرکل حزب کمونیست چین و رئیس کمیسیون مرکزی ارتش چین را بر عهده دارد. ایشان با سیاست‌های خود در دوره زمامداری‌اش در چین، سرمایه‌گذاری در این کشور را در سال ۲۰۱۵ به رشدی در حدود ۵۵۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۹۸۰ رسانده است.

این کتاب نگاه منحصربه‌فردی به درون جامعه کمونیستی چین و چشم‌انداز آن برای آینده ارایه می‌کند. کتاب ۷۹ سخنرانی، گفتگو، مصاحبه و دستورالعمل را در ۱۸ فصل ارایه می‌کند.

کتاب حاضر با مفاهیم و اصول زمامداری درون رهبری حزب کمونیست چین، مسیر توسعه آینده چین، و خط‌مشی‌های داخلی و خارجی و هم‌چنین واکنش چین به امور بین‌المللی مرتبط است. خواندن این کتاب به افراد علاقه‌مند به نگرش چین و به‌ویژه رئیس‌جمهور آن به جهان و به سیاستمداران، تحلیل‌گران و برنامه‌ریزان کشور توصیه می‌شود.

این کتاب به زبان‌های عربی، فرانسه، آلمانی، ژاپنی، پرتغال، روسی، اسپانیایی، ایتالیایی و .. ترجمه شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری خلق چین، و هیئت همراه، با اشاره به سابقۀ کهنِ ارتباطات تجاری و فرهنگی دو ملت ایران و چین، تأکید کردند: «دولت و ملت ایران همواره به دنبال گسترش روابط با کشورهای مستقل و قابل‌اطمینان همچون چین بوده و هستند و بر همین اساس، توافق رؤسای جمهوری ایران و چین برای یک روابط استراتژیک ۲۵ ساله، کاملاً درست و حکمت‌آمیز است.» و موفقیت در روابط استراتژیک کشورها منوط به شناخت کشورها از یکدیگر است و این کتاب می‌تواند به شناخت بهتر چین کمک نماید.

امید است که حاصل تلاش مترجمین موردتوجه علاقه‌مندان، اهل‌فن و فرهیختگان کشور در زمینه شناخت چین و سیاست‌های آن قرار گیرد.

جهت خریداری این کتاب با شماره همراه ۰۹۱۳۷۱۴۸۴۱۷ تماس حاصل نمایند (ارسال کتاب به سراسر کشور با پست رایگان انجام می شود)

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب