شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیطلای جهانی اختراعات ۲۰۲۳ کانادا توسط جوان ترکمن، آشور قلیچی کسب شد

طلای جهانی اختراعات ۲۰۲۳ کانادا توسط جوان ترکمن، آشور قلیچی کسب شد

طلای جهانی اختراعات ۲۰۲۳ کانادا توسط جوان ترکمن، آشور قلیچی کسب شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن؛ طلای جهانی اختراعات 2023 کانادا توسط آشور قلیچی با اختراع تحت عنوان « سازه های سریع ساخت بر پایه نانو پلی یورتان ها و نانو پلی اوره ها » کسب شد.

با توجه به افزایش جمعیت در جهان و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان و جنگ، بشر به یک سرپناه امن که بتوان آن را به سرعت ساخت نیاز دارد. به همین دلیل مسکن یکی از نیازهای مهم جامعه بشری است که هر چه سریعتر ساختمان هایی با راندمان بالا در برابر سرما، گرما، باد و باران احداث کند. بنابراین مهمترین هدف این اختراع، آمادگی و ساخت سرپناهی کارآمد در دورترین و نزدیک‌ترین نقاط در کمترین زمان می‌باشد. با استفاده از این تکنیک می‌توان در کمترین زمان ممکن سازه هایی با پایداری و استحکام بالا با عمر زیاد و ارزان ساخت و همچنین می‌توان به عنوان خانه برای حیوانات استفاده کرد. از اهداف دیگر این اختراع کاربرد ساخت سازه های فضایی نیز می‌باشد زیرا در شکل اولیه خام بوده و در حجم بسیار کم جابه جا می‌شود. از این اختراع می‌توان به عنوان تفرجگاه در صحراها و حتی محل زندگی سربازان در مناطق جنگی نیز به کار برد.

آشور قلیچی دانشجوی دکترای کارآفرینی در دانشگاه بین المللی مخترعین titu بلژیک و عضو انجمن مخترعین جهانی ایفیا در سوئیس هستند. با چندین اختراع ثبت شده، دارای یک طلا و یک نقره اختراعات جهانی از کشور کانادا ۲۰۲۱ و    ۲۰۲۲ به همراه دو مدال ویژه این جشنواره و دو طلای اختراعات از کشور بلژیک است و در جشنواره اختراعات استانبول یک نقره و یک برنز و مدال ویژه آکادمی اروپا با همکاری دکتر عبدالرشید بیکی زاده داشتند بطوریکه طلای آکادمی علوم اروپا از دستان پروفسور فرناندو لوپز نماینده آکادمی علوم اروپا دریافت شد. همچنین ایشان ۵ مدال نقره و یک مدال برنز از جشنواره اختراعات جهانی در ترکیه ۲۰۲۱-۲۰۲۲-۲۰۲۳ و مدال برنز اختراعات از جشنواره بین‌المللی سویس ۲۰۲۱ را دارا هستند و سال 1391 در جشنواره ایده های برتر از میان ۹۴۰۰ طرح مقام برتر را کسب کرد و برگزیده برتر در جشنواره بین المللی فجر انقلاب تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان را در کارنامه دارد.

هم اکنون هم در دانشگاه کار پژوهشی بر روی یک نوع ربات انعطاف پذیر به اسم ربات چشم فعالیت می‌کنند که قادر است بعد از زلزله در میان آوارها حرکت کند. این ربات دارای سیستم ارتباطی است و می‌تواند آب و هوای کافی به انسانها و حیوانات زنده در زیر آوارها برساند.

 

گزارش از: محمدامین قرنجیک

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب