شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیدومین جشنواره نغمات بومی محلی ترکمن گلستان با استقبال پرشور عموم مردم...

دومین جشنواره نغمات بومی محلی ترکمن گلستان با استقبال پرشور عموم مردم به پایان رسید

دومین جشنواره نغمات بومی محلی ترکمن گلستان با استقبال پرشور عموم مردم به پایان رسید

رئیس اداره هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه این جشنواره از سری برنامه‌های اجرای شده از محل اعتبارات تبصره 14 است،گفت: آیین اختتامیه دومین جشنواره نغمات بومی محلی ترکمن گلستان در روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه در شهرستان مراوه‌تپه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، مرجان طریک، گفت: دومین جشنواره نغمات بومی محلی ترکمن گلستان به همت موسسه آوای پارس کیمیا و با همکاری این دستگاه اجرایی باهدف کشف استعداد، سلامت و نشاط اجتماعی و حمایت از هنرمندان موسیقی مناطق محروم شرق استان گلستان از 5 تا 9 اردیبهشت‌ ماه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از سری برنامه‌های اجرای شده از محل اعتبارات تبصره 14 اجراشده است، افزود: در این رویداد 13گروه موسیقی سنتی ترکمن در بخشهای هم نوازی دوتار ، تک نوازی دوتار ، کمانچه، نی نوازی ، سرود و نغمات موسیقی از شهرستان های گنبدکاووس، کلاله، آق قلا،بندرترکمن، کلاله و … حضور داشتند که مورد استقبال کم نظیر مردم بومی منطقه قرار گرفت.

طریک ضمن قدردانی از کلیه دستگاه های اجرایی در استان و شهرستان که برای رقم خوردن این رویداد امیدبخش و وحدت آفرین همکاری داشته اند، ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی تربیت شنوایی ویژه مربیان و نوازندگان از جمله رویدادهای جنبی این جشنواره بود.

وی افزود: داوری این جشنواره نیز برعهده اساتیدی چون عاشورگلدی برزین،حمید کم و مرتضی ملک محمودی بود که در پایان مراسم با انتخاب هیات داوران جشنواره گروه ها و نفرات برتر معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب