جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیبرگزاری همایش علمی تخصصی «مختومقلی فراغی» در دانشگاه گنبدکاووس

برگزاری همایش علمی تخصصی «مختومقلی فراغی» در دانشگاه گنبدکاووس

برگزاری همایش علمی تخصصی «مختومقلی فراغی» در دانشگاه گنبدکاووس

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از برگزاری همایش علمی تخصصی مختومقلی فراغی همبستگی اجتماعی، هویت ایرانی اسلامی با حضور چهره های سرشناس علمی و فرهنگی کشوری و منطقه ای در دانشگاه گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن به نقل از ایسنا، مهدی دهرویه  در ستاد عالی برگزاری همایش منطقه ای مختومقلی فراغی؛ همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی که در سالن جلسات فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد با اشاره به اینکه شهرستان گنبدکاووس به عنوان زادگاه شاعر شهیر ایرانی ترکمن همواره به عنوان قطب علمی و فرهنگی برای شناخت ابعاد شخصیتی ایشان مطرح بوده است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت این شاعر شهیر که حقیقتا منادی وحدت بوده است در تعمیق همبستگی اجتماعی بهره ببریم.

وی با تقدیر از استاندار گلستان و اعضای ستاد راهبردی رویداد ملی ما تمدن سازیم، افزود: توجه به مفاخر ارزشمند قومی و مذهبی که خود نمادی از وحدت و تقریب در منطقه و حتی فراتر از منطقه و مرزها هستند برای ایجاد همبستگی اجتماعی ابتکاری جذاب و هوشمندانه است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس اشعار مختومقلی فراغی را سرشار از احترام و تکریم نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: باید این چهره تقریبی و وحدت آفرین از مختومقلی فراغی به همه جهانیان معرفی و شناسانده شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد گلستان و دبیر اجرایی رویداد نیز در این جلسه با اشاره به تدبیر استاندار گلستان و دستیار اقوام و مذاهب ایشان در راستای مقابله هوشمندانه با تهاجمات فرهنگی و اجتماعی دشمن، ادامه داد: رویداد ملی ما تمدن سازیم با محوریت همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی در همین راستا طراحی و برنامه ریزی شده است.

مهدی باقریان با اشاره به اینکه کارگروه ارتباط شناختی دانشگاه و جامعه ستاد راهبردی رویداد ملی ما تمدن سازیم اقدام به برگزاری همایش علمی و تخصصی مختومقلی فراغی؛ همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی کرده است که محوریت آن با فرمانداری ویژه و دانشگاه گنبدکاووس به عنوان شهر زادگاه این شاعر نامی ایرانی ترکمن است.

وی از رونمایی از نخستین مجموعه پوستر مختومقلی فراغی در حاشیه این همایش تحصصی خبر داد و گفت: برای نخستین بار مرکز تولید محتوای نگاره ساز جهاددانشگاهی واحد گلستان اقدام به تهیه ۲۰ پوستر اختصاصی پیرامون مختومقلی فراغی و اشعار وحدت بخش کرده است که با حضور مسئولان و علمای ملی و منطقه ای رونمایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دانشگاه گنبدکاووس چندین سال است که با همکاری بنیاد مختومقلی فراغی اقدام به برگزاری همایش های متعددی پیرامون ابعاد شخصیتی مختومقلی کرده است، افزود: ما آمادگی کامل داریم تا یک همایش علمی درخور شان این شخصیت وارسته و فرهیخته برگزار کنیم.

دکتر جعفریان با بیان اینکه دانشگاه گنبدکاووس اقدامات لازم برای میزبانی شایسته از این همایش را تدارک خواهد دید، تصریح کرد: امیدواریم سایر دانشگاهها و دستگاههای شهرستانی و استانی به منظور برگزاری باشکوه این برنامه به کمک دانشگاه گنبدکاووس بیایند تا بتوانیم ضمن غنا بخشیدن به این برنامه از شان این شاعر شهیر ایرانی ترکمن و شهرستان گنبدکاووس دفاع کنیم.

گفتنی است در ابتدای این نشست رضا اصالتی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه گنبدکاووس با تشریح ابعاد همایش بر ضرورت اجرای آن در دویست و نودمین سالگرد مختومقلی فراغی تاکید کرد و همچنین روسای دانشگاهها و ادارات شهرستان گنبدکاووس از جمله رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند؛ نهایتا مقرر گردید این مراسم صبح روز 27 اردیبهشت ماه در دانشگاه گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب