پنجشنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیبرگزاری همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان

برگزاری همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان

همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت و تقدیر از فعالان قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای اهل سنت شمال کشور در گرگان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به نقل از رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این مراسم که پیش از ظهر سه شنبه ۱۷ بهمن در سالن همایش جامعه المصطفی (ص) العالمیه گرگان برگزار گردید، از مساجد شاخص اهل سنت و فعالان قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای اهل سنت شمال کشور تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

در این همایش، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ضمن تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: مساجد، دانشگاه ها و دانشجویان و حوزه های علمیه از عوامل سه گانه پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیرخواه با بیان اینکه، حوزه های علمیه و روحانیون بیشترین نقش را در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایفا کردند،

افزود: امروز دشمن بیشترین هجمه ها و تهاجمات خود را به سمت علما و روحانیت نشانه رفته و ضروری است طلاب حوزه های علمیه بر اساس نیازها، علوم و فنون روز تربیت شوند.

وی با بیان اینکه، امروز دشمن با دسیسه های فراوان به دنبال تضعیف عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: با وجود همه توطئه های استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، این انقلاب در عالم فراگیر شده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تاکید کرد: مساجد، دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید نقش مهم خود را به عنوان پایگاه های اصلی انقلاب حفظ و تقویت کرده و پاسخگوی سوالات و شبهات جوانان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه خاطر نشان کرد: امام با قیام خود حرف تازه ای برای جهان داشت و قیام او که برای خدا بود نخستین رمز موفقیت او بود.

وی با اشاره به اینکه، دهه فجر فرصت مغتنمی برای بازنگری و ارزیابی دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: این ایام بهترین فرصت برای پرداختن به علل و عوامل پیروزی و تداوم و تضمین کننده انقلاب اسلامی است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با تاکید بر اینکه، انقلاب اسلامی با همه انقلاب های دنیا تقاوت داشت، افزود: انقلاب امام منحصر به یک مذهب و کشور نبود، بلکه به آحاد ملت تعلق داشت و به دنبال تشکیل امت واحده در جهان بود.

حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه در پایان سخنان خود اظهار نمود: هدایت و رهبری انقلاب توسط مقام معظم رهبری که با تدبیر ایشان، نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج قدرت، عزت و اقتدار قرار دارد و نقش اثرگزاری آن در جهان تعیین کننده و ممتاز است.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر نیز در این همایش ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: پیرزوی شکوهمند انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر، با خود نور و رحمت و برکت را به ارمغان آورد.

آخوند ابوبکر خوجملی با بیان اینکه، منشا انقلاب ما مساجد هستند افزود: مسجد و انقلاب با هم سنخیت دارند و پایه های اساسی انقلاب اسلامی از مساجد بنا نهاده شده است.

وی با تاکید براینکه، مسجد انقلاب را از بسیاری بلایا در امان نگه داشته است، گفت: امروز باید اهتمام ویژه ای به مساجد داشته باشیم زیرا مسجد حیات اسلام است و اگر دیدیم و شنیدیم که در شهر و روستایی صدای اذان و نماز بلند شده باشد درمی یابیم که اسلام و قرآن در آن مناطق زنده است.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر با اشاره به ندای جهانی انقلاب اسلامی ایران، گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب و تلاش های بی نظیر امام راحل شاهد آن هستیم که در مرکز شهر مسکو مسجد جامع وجود د ارد و عظمت اسلام را بازگو می نماید.

آخوند ابوبکر خوجملی اظهار نمود: امروز اگر بخواهیم فرزندانی صالح و شایسته تربیت کنیم باید به مراکز فرهنگی و مکتب خانه ها اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشیم تا زمینه تربیت شایسته آنها فراهم آید.

وی با بیان اینکه، مسجد نشانه ایمان کامل است، اظهار کرد: مسچئ مرجع و پناهگاه مومنان و خداجویان است و اگر بخواهیم جوانان و نوجوانان ما از ناهنجاری ها و گزند دشمنان در امان باشند، باید فرهنگ پناهگاه بودن مساجد را به آنها گوشزد و یادآوری کنیم.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر با اشاره به اینکه، امروز به برکت انقلاب اسلامی در استان گلستان مساجد و اماکن فرهنگی فراوانی وجود دارد،

گفت: اگر می خواهیم فرزندان و نسل جدید خود را در مقابل توطئه ها و گزند دشمنان بیمه کنیم باید آموزه های حقیقی اسلام را برای آنها بازگو کرده و آشنا نماییم.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز گفت: در این همایش از ۱۰ مسجد شاخص اهل سنت استان گلستان و ۲ مسجد شاخص اهل سنت در استان گیلان و در مجموع از ۱۲ مسجد شاخص اهل سنت شمال کشور تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

حجت الاسلام نور علی دیلم با اشاره به اینکه در استان گلستان حدود ۱۵۰۰ مسجد اهل سنت وجود دارد، اظهار کرد: این همایش سومین همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت در چند سال اخیر است و در این دوره با ارزیابی بر اساس معیارها و شاخص هایی این کار صورت پذیرفت.

وی در خصوص معیارهای ارزیابی مساجد شاخص اهل سنت شمال کشور گفت: قدمت مساجد، اقامه مستمر نماز جماعت و برگزاری نماز جمعه، فعالیت های موثر امام جماعت برای حضور فعال نوجوانان و جوانان در مساجد، ارتباط با مرکز بزرگ اسلامی، داشتن پایگاه بسیج، کانون و برنامه های فرهنگی از قبیل مسابقات دینی و مذهبی و آیین های ملی و محلی برای حضور اقشار مختلف مردمی در مسجد از جمله شاخص های ارزیابی مساجد است.

حجت الاسلام دیلم خاطر نشان کرد: مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در راستای وظایف و برنامه های فرهنگی با هدف تعالی فرهنگی جامعه، ارائه خدمات فرهنگی و حمایت از فعالین نماز و مساجد را دنبال می کند.

گفتنی است در بخش پایانی این همایش از ۱۲ مسجد شاخص اهل سنت شمال کشور و از فعالان قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای اهل سنت شمال کشور تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب