جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیبرنامه مراسم های بزرگداشت مختومقلی فراغی، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی...

برنامه مراسم های بزرگداشت مختومقلی فراغی، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی ترکمن

برنامه مراسم های بزرگداشت مختومقلی فراغی، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی ترکمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، از تاریخ 14 تا 28 اردیبهشت‌ماه سال جاری در 16 شهرستان و منطقه استان گلستان، به مناسبت دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی فراغی، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی ترکمن، برنامه‌هایی پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

این برنامه‌ها با شعار «مختومقلی فراغی؛ همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی» و با تشکیل کارگاه شعر با موضوع مختومقلی فراغی، در عصر پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه در کانون فرهنگی کوثر شهرستان بندرگز آغاز می‌شود.

برنامه‌هایی نیز به میزبانی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترتیب در شهرستان‌های رامیان، علی‌آباد، مینودشت، گنبد، آق‌قلا و کلاله از تاریخ 16 تا 22 اردیبهشت‌ماه در ساعت 16 با محوریت این شاعر ایرانی ترکمن پیش‌بینی و برپا می‌شوند.

همچنین در روستای قزلجه شهرستان آزادشهر، مدرسه شهید قربان دوردی ایری شهر سیجوال، پارک شهرک امام گمیشان، سالن آموزش‌وپرورش بندر ترکمن، میدان کشتی آلیش شهر فراغی، تالار فخرالدین اسعد گرگانی و روستای آجی گوشان گنبدکاووس به ترتیب از تاریخ 17 تا 27 اردیبهشت‌ماه برنامه‌های اجرا خواهند شد.

در تاریخ 28 اردیبهشت‌ماه، برنامه متمرکزی در آق تقای مزار مختومقلی برپا می‌شود و پایان‌بخش مجموعه برنامه‌های نکوداشت است.

گفتنی است، کارگاه‌های آموزشی تبیینی، سخنرانی و شعرخوانی موضوعی و اجرای موسیقی با محتوای اشعار مختومقلی فراغی و نیز نمایش و سرود و تجلیل از مختومقلی شناسان ازجمله برنامه‌ها در این بازه زمانی است.

برنامه کامل مراسم های بزرگداشت مختومقلی فراغی

 

بخش اول، برنامه مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی

 

 

 

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب