شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیبا حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ همایش بزرگداشت مختومقلی فراغی ۲۲...

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ همایش بزرگداشت مختومقلی فراغی ۲۲ اردیبهشت ماه در مراوه تپه برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری همایش بزرگداشت شاعر شهیر ایرانی ترکمن «مختومقلی فراغی» در ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تقارن تاریخ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با هفته پایانی اردیبهشت ماه که همه ساله در این زمان نکوداشت مختومقلی برگزار می شد، مراسم امسال در ۲۲ اردیبهشت ماه اجرا می شود.

وی افزود: تلاش می شود تا برنامه ای در خور این شاعر برجسته اجرا شود.

مختومقلی فراغی شاعر شهیر ایرانی ترکمن در سال یک هزار و ۱۱۲ هجری شمسی در روستای “حاجی قوشان” از توابع شهرستان گنبدکاووس به دنیا آمد، پدرش دولت محمد آزادی از شاعران سرشناس قرن دوازدهم ترکمن و گوگلان و مادرش ارازگل از طایفه گوکلان، تیره گرکز بود.

این شاعر شهیر ایرانی ترکمن در سال یک هزار و ۱۶۹ هجری شمسی درگذشت و پیکر او را حوالی روستای آق تقای در ۴۰ کیلومتری غرب مراوه تپه و در جوار آرامگاه پدرش به خاک سپردند.

هر ساله در ایام ولادت این شاعر شهیر ایرانی ترکمن برنامه های متنوع فرهنگی هنری با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان به این شاعر و نیز برخی مقامات استانی و کشوری و خارجی از کشور ترکمنستان در شهرهای ترکمن‌نشین و به ویژه بر سر مزار فراغی برگزار می‌شود.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب