پنجشنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
spot_img
خانهورزشیاجازه دهید آینده والیبال گنبد را اهالی این رشته انتخاب کنند

اجازه دهید آینده والیبال گنبد را اهالی این رشته انتخاب کنند

احمد فضلی – مدیریت هیئت ورزشی والیبال به عنوان یکی از رشته های ورزشی پر مخاطب در شهرستان گنبد یکی از حساس ترین و مهمترین مسئولیت های ورزشی در منطقه می باشد.

بر طبق اساسنامه فدراسیون های ورزشی جمهوری اسلامی ایران، انتخاب رئیس هیئت شهرستان با پیشنهاد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مربوطه و تصویب هیئت رئیسه هیئت استان و صدور حکم توسط رئیس هیئت استان انجام می گردد.

متاسفانه مدتی هست که هیئت والیبال گنبد بدون رئیس هیئت توسط اشخاصی داوطلب مدیریت می شود و از نظر تشکیلات در شرایط نامساعدی قرار گرفته است، هر چند حاج آقا نیازی مرد دلسوز والیبال منطقه با حکم قائم مقام هیئت همچنان با تمام شرایط سختی کار سکان مدیریت این هیئت به گل نشسته را به ناچاری در دست گرفته و زحمات ایشان و تنی چند از مربیان انگشت شمار در کنار وی جای تقدیر و تشکر ویژه را دارد.

والیبال گنبد با انتخاب و معرفی یک رئیس هیئت جدید نیاز به شوک اساسی دارد چرا که سالهاست بسیاری از کارها و وظایف تعریف شده یک هیئت ورزشی بدرستی و کامل انجام نگرفته است. اگر بخواهیم اشاره ی کوچکی به این قضیه داشته باشیم می توانیم به عدم وجود تشکیلاتی همچون کمیته مربیان و داوران در این هیئت ورزشی اشاره کنیم که همواره وجود نداشته یا بطور اسمی مسئولیت این کمیته ها به اشخاصی داده شده و هیچ فعالیتی توسط این کمیته ها انجام نگرفته است.

از نظر اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبد در انتخاب رئیس هیئت ورزشی متاسفانه اشخاصی که توانایی جذب اسپانسر ورزشی یا خود آن شخص توانایی مالی برای تیمداری را داشته باشد، اولویت بیشتری دارند. برخورداری از تمکن مالی معیار مناسبی برای این انتخاب پست مدیریتی نیست هر چند می تواند با توجه به مشخص نبودن منابع تامین مالی هیئت ها، یک عامل مهم باشد. با توجه به وظایف تعریف شده یک هیئت ورزشی نباید فراموش کنیم که تیمداری یا باشگاه داری جزو وظایف هیئت والیبال نیست.

با این رویکرد در یک دهه اخیر رئیس هیئت های سابق والیبال گنبد انتخاب شده اند و تنها تمام تمرکز هیئت والیبال فقط برای تیمداری در لیگ کشوری محدود بود و متاسفانه هیچ کدام از یازده مورد وظایف تعریف شده یک هیئت ورزشی مندرج در اساسنامه فدراسیون های ورزشی به درستی انجام نگرفته است.

به هر حال اصل صحبت بر گرفته از درددل اهالی والیبال این شهر می باشد و آنها می خواهند رئیس هیئت توانمند با تشکیلاتی قوی داشته باشند. رئیس هیئت والیبال را با توجه به حساسیت و شرایط سخت مدیریتی این هیئت ورزشی پر طرفدار در گنبد نباید از گزینه های کم تجربه در زمینه مدیریت ورزشی انتخاب کنیم چرا که هیئت والیبال گنبد فرصت برای خطا و آزمون ندارد و اهالی والیبال می خواهند کسی برای این مسئولیت انتخاب شود که حداقل سابقه و کارنامه خوبی در زمینه مدیریت هیئت های ورزشی داشته باشد.

والیبال گنبد با داشتن پیشکسوتان متعدد و مربیان و داوران با تجربه نیاز به اعتماد و چراغ سبز اداره ورزش و جوانان گنبد دارد تا با نشستی صمیمی و حضور اکثریت اهالی این رشته ورزشی برای آینده والیبال گنبد بررسی کنند که چه کسی شایستگی و توانایی ریاست هیئت والیبال گنبد را دارد.

امیدواریم ابراهیم غفاری ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبد با فراهم آوردن فضایی برای نشست و جلسه با حضور کلیه اهالی این رشته ورزشی اعم از پیشکسوتان، مربیان و داوران از بروز هر گونه نارضایتی در این رشته ورزشی جلوگیری کرده و با تشکیل شورای والیبال گنبد اصلح ترین شخص را با نظر آنها برای این مسئولیت مهم ورزشی به مرکز استان معرفی نماید.

نشریه سلام صحرا
ویژه نوروز ۱۳۹۶

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب