جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهگزارشآقای روحانی ، اگر به گلستان می آیید ....!؟

آقای روحانی ، اگر به گلستان می آیید ….!؟

دکتر روحانی، روز دوشنبه بیست و چهارم دی ماه سفری قریب الوقوع به استانِ گلستان خواهد داشت.

✅ استانی که : جنگل های سرسبزش که روزگاری جزء جنگل های انبوه بود، روز به روز کمتر و کمتر می شود، و دریای خزرش که سواحل خود را از استان عزیزمان دورتر و دورتر می کند ، کوه های سربه فلک کشیده اش از خجالتِ مردمِ سرما زده اش، مستور مانده است؛

✅و دشت های وسیع و مراتع سرسبزش دستخوش نامهربانی های مدیرانت گشته، و به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار میشود و آرام آرام از بین می رود.

✅ شاهرگ های حیاتی تورکمن صحرایت گرگان رود و اترک ، سال به سال گلویش خشک مانده و لب تر نمی کند. و کشاورزی و کشاورزانت را از برکت خویش دریغ ساخته است.

✅ کشاورزانت با دستان پینه بسته، منتظر می مانند تا سال دیگر، دسترنجشان را دریافت کنند. کشاورزان عزیز برای اینکه دسترنج پارسال خود را دریافت کنند، تا سال آینده منتظر می مانند، حتی اگر ذره ذره به آنها دست یابند. …!!

✅ صیادان در دریای پرتلاطم که هر روز با مرگ، دست و پنجه نرم می کنند ، دست خالی پیش فرزندانشان می آیند، با این وجود نا امید نمی شوند و بارها و بارها تورهای خالی را به دریا پهن می کنند.

✅ بله آقای دکتر روحانی ، اینجا استان گلستان است ، رنگین کمانِ اقوام ایرانی که بر خلاف جنگل ، دریا ، کوه ، دشت ، رودها و …مردمان این دیار ، تلاششان را مضاعف کرده و با اتحاد و همدلی برای انقلاب اسلامی، آزادی و توسعه هرچه بیشتر استان و کشور شان تلاش می کنند.

✅ تا بلکه غباری از خستگی ها، نا مهربانی ها ، غم ها و … که در صورتشان برجای مانده ، بزداید.

✅ در استان گلستان تورکمن ها برای حضرت عالی و تفکر ناب خود بیشترین رای را به نام شما در صندوق ها انداختند تا تغییراتی که به مردم خود قولش را داده بودید، با تمام وجود احساس کنند.
اما تغییرات بعد از حضور شما در جایگاه ریاست جمهوری به طور شگرفی در کل ایران احساس شد، اما هیچ کدام شعارهایی نبود که قولش را به مردم داده بودید. پس اگر به استان گلستان می آیید از شما انتظار داریم تا به حرف های مردم گوش دهید.

⭕️ ۱_ آقای روحانی اگر به گلستان می آیید، لطفا اعلام کن که آب دریای خزر را به سمنان انتقال نمی دهی و باعث نمی شوی که دریای خزر وضعیت تاسف بارش بیشتر از این مورد تهدید قرار بگیرد. و جنگل های باقی مانده اش و اکوسیستم جانوری و گیاهی را در معرض خطر انقراض قرار نمی دهی .

⭕️ ۲_ آقای روحانی ، اگر به گلستان می آیید ، رود های گرگان رود و اترک را خوب نگاه کن که شریان های حیاتی تورکمن صحرا و دریای خزر این دو رود ، می باشد با تعدد سد های گوناگون در مسیرش ، خطر انقراض ماهیان دریای خزر ، و نابودی کشاورزی کناره های آن رودها ، مکش بی امان آب های زیر زمینی و تغییر اکوسیستم را در بر داشته است ، لطفا این آب رودهای کهن را به صورت متوازن در اختیار دریا و مردم استان قرار بدهید تا همه به نسبت مساوی از نعمات خداوند بهره مند شویم.

⭕️ ۳_ آقای روحانی اگر به گلستان می آیید، با توجه به رشد و اعتلای تحصیلات جوانان و نیروی انسانی در تمام زمینه ها ، انتظار است تا در مناصب استانی و کشوری به صورت عادلانه به کارگیری و استفاده شود. تا بلکه با استفاده از شایستگان و نخبگان اهل سنت تورکمن راه توسعه کشور و استان باز شود.

⭕️ ۴_ آقای روحانی ، اگر به گلستان می آیید ، در استان گلستان متاسفانه درصد بیکاری بالا بوده و سهم اشتغالزایی پایین است و این الگو در شمال استان از شدت بیشتری برخوردار است که توسعه نامتوازن در تمامی بخش ها را نشان می دهد.لطفا توسعه متوازن در تمام سطوح را مد نظر داشته باشید.

⭕️ ۵ _ آقای روحانی ، اگر به گلستان می آیید ، به هیچ تناسبی بین آرایی که تورکمن ها به صندوق های رای می ریزند و سهمی که در مسئولیت های خدمتگذاری به آنها تعلق می گیرد ، وجود ندارد . لطفا نخبگان تورکمن ها را در خدمتگذاری به مردم استان و کشور یاری فرمایید.

⭕️ ۶_ آقای روحانی ، اگر به گلستان می آیید، بدانید که : رکود صنایع و تولیدات صنعتی ؛ بیشتر کارخانجات و صنایع مستقر در شهرکهای صنعتی استان ، یا به دلیل نقدینگی به بهره برداری نرسیده یا کمتر از ظرفیت کار کرده و برخی هم از میزان کارگران خود کاسته و این امر ، نه تنها مسئله اشتغال جوانان منطقه را حل نکرده، بلکه روز به روز به لشکر بیکاران منطقه افزوده و علاوه بر ایجاد تنش ها و مسائل اجتماعی اعم از فساد ، اعتیاد و… مسئله مهاجرت جوانان را به شهرهای بزرگتر از جمله تهران و یا به کشور مجاور ( تورکیه ) را پیش می آورد.

⭕️ ۷_ آقای روحانی اگر به گلستان می آیید ، توجه به زیرساخت های توسعه ی منطقه ای و سرمایه گذاری در این خصوص که باید از اولویت های سفر کاری حضرتعالی باشد تا پیش زمینه توسعه ایجاد گردد.مانند جاده های مواصلاتی استان که بسیار غیر استاندارد می باشد و سالانه خانواده های زیادی را داغدار می کند.

⭕️ ۸_ آقای روحانی ، اگر به گلستان می آیید، لطفا مد نظر داشته باشید که : با تغییر کاربری مراتع و از بین رفتن چراگاه ها و کمتر شدن دام و از بین رفتن صنایع دستی اعم از فرش های دستباف و … دیگر مردان و زنان تورکمن بزرگترین صنعت خود را از دست داده اند که می توانستند ، با آن صنعت ، پر ثمرترین پیشرفت ها را نثار استان و کشور نمایند.که تا کنون از آن صنعت چیزی باقی نمانده است.

⭕️ ۹ _ آقای روحانی، اگر به گلستان می آیید، دقت فرمائید که معضلات اجتماعی اسفباری چون خودکشی ، اعتیاد و … در منطقه بیداد می کند، و اکثر این مشکلات از بیکاری و مشکلات معیشتی می باشد.

⭕️ ۱۰_ آقای روحانی، اگر به گلستان می آیید، پتروشیمی استان گلستان که سهامداران زیادی دارد ، مغفول و متروک مانده است ، حال بماند که یک پروژه عظیم بدون کارشناسی ایجاد شد و اکنون رها شده است. لطفا هرچه زودتر یا پول های مردم را برگردانید یا اینکه این پروژه را زودتر شروع کنید.

⭕️ ۱۱ _ آقای روحانی اگر به گلستان می آیید ، کشت پنبه تورکمن صحرا و طلای سفید، هندوانه اترک و چندین محصول کشاورزی دیگر روبه فراموشی می رود. اگر آن را حل کنید بخش اعظمی از مشکل بیکاری حل می شود.

⭕️۱۲_ آقای روحانی اگر به گلستان می آیید، فرهنگستان زبان و ادبیات تورکمن که نیاز هویت قومی ملت تورکمن می باشد. را اجازه دهید تا در سایه نظام جمهوری اسلامی تمام اقوام به خواسته های فرهنگی خود برسند.

✅ اما معضل و مشکلات این استان بسیار زیاد است که نمی توان در یک مقاله به همه آنها پرداخت. لیکن به برخی معضل و مشکلات در این مرقومه اشاره شده است، تا بلکه تلنگری باشد برای رفع آنها.

✅سخن آخر :

✅ آقای روحانی اگر می آیی، دنبال ایجاد پروژه های جدید و وعده های جدید نباشید، بلکه کاری بکنید موانعی که سر راه توسعه استان قرار دارند را بردارید، جلوی تبعیض ها را بگیرید تا استان گلستان که نمونه کوچکی از ایران اسلامی است و اقوام در کنار هم وباهم و برای توسعه استان و ایران اسلامی تلاش می کنند ، راه توسعه متوازن را طی نماید.

پنجشنبه ۲۰ دی ماه ۹۷

تورکمنیا _ وحید دلیجه (عضو کمیته سیاسی مجمع همدلان صحرا _ رئیس ستاد جوانان دکتر روحانی)

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب