جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیکتاب دیوان اشعار فارسی دکتر آنه طواق گلشاهی ، شاعر و نویسنده...

کتاب دیوان اشعار فارسی دکتر آنه طواق گلشاهی ، شاعر و نویسنده معاصر ترکمن صحرا منتشر شد

کتاب دیوان اشعار فارسی دکتر آنه طواق گلشاهی ، شاعر و نویسنده معاصر ترکمن صحرا منتشر شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، دوازدهمین اثر دکتر آنه طواق آخوند گلشاهی با عنوان “دیوان اشعار فارسی دکتر گلشاهی”توسط نشر قلم صحرا منتشر و در دسترس عموم علاقمندان به فرهنگ و ادب قرار گرفت.

دیوان اشعار فارسی آنه طواق آخوند گلشاهی مشتمل بر ۵۰۵ عنوان شعر که در ۱۰ فصل و ۴۵۷ صفحه منتشر شده است.

این دیوان به تفکیک در ده فصل در قالب مثنوی و در بحر رمل مسدس محذوف ( فاعلاتن فاعلاتن فاعلن) سروده شده است تا روح خوانندگان را نوازش داده ، صیقل دهنده دل و جانشان باشد. این دیوان با ستایش خدای تبارک و تعالی شروع و با مدح یگانه محبوب دلها حضرت ختمی مرتبت (ص) و مناقب خلفا و وصف بزرگان دین و امامان در ده فصل با مفاهیم و مضامینی که در فصل ها و فهرست های آن مشخص گردیده در اختیار پویندگان علم و ادب قرار می گیرد.

دکتر آنه طواق آخوند گلشاهی ادیب ، سخنور ، مدرس دانشگاه ، فعال امور خیریه و از چهره های فرهیخته و نواندیش ترکمن صحراست و ارتباطات خوبی با نسل جوان منطقه دارد.

تاکنون ۱۲ اثر شامل سیره احمد مرسل( ص) ، تفسیر گلشاهی، دیوان اشعار ترکمنی ، هنر نگارش سعدی در بوستان و قواعد دستور زبان فارسی، عرفان و مختومقلی ، توضیح المسائل از دیدگاه حنفی، تاریخ انبیاء ، فضایل و خلافت خلفای راشدین، ترجمه حدیث فردوس و در نهایت دیوان اشعار فارسی دکتر گلشاهی توسط وی تالیف شده است.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب