پنجشنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیکارگاه آموزشی با محوریت اشعار مختومقلی فراغی در بندرگز تشکیل شد

کارگاه آموزشی با محوریت اشعار مختومقلی فراغی در بندرگز تشکیل شد

به میزبانی شهرستان بندرگز، کارگاهی آموزشی با محوریت اشعار و اندیشه مختومقلی فراغی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، این کارگاه و نشست شعری با حضور دانش آموزان کانون کوثر اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرگز و شاعران انجمن شعر وصال در تاریخ 14 اردیبهشت سال جاری در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست آموزشی سخنران مدعو، محمد احمدی، دانش آموخته دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی ،مدرس دانشگاه های گلستان ، آزاد ، پیام نور و دبیر مرکز تیز هوشان گرگان و مدرس عروض کشوری که آثار متعددی را تا به امروز قلمی کرده است، گفت: همانطور که سعدی و فردوسی در شعر فارسی زبان زد هستند؛ مخدومقلی هم در بین شعرای ترکمن در با اشعار متعددش برای حفظ زبان ترکمنی و زنده نگه داشتن آن بسیار تلاش نمود و این زبان را ضمن پاسداشت به همگان بیشتر شناساند.

وی همچنین درباره اخلاق نیکو و پایبندی این شاعر ترکمن ایرانی به دین و مذهب مطالبی را عنوان کرد و گفت:در آثار وی موارد متعددی از توجه به دین اسلام و رسول اکرم حضرت محمد(ص) به چشم خورد و قابل توجه است.

احمدی با توجه به مخاطب دانش آموزی کارگاه آموزشی، با زبانی ساده و کاربردی درباره زیست و زمانه مختوقلی فراغی مطالبی را عنوان کرد.

یادآوری می‌شود، در این برنامه شعرای دانش آموز به قرائت شعر پرداختند و در پایان از سوگل بازیاری ،فاطمه نکاحی ، سدنا شیخ ، سودا شیخ و فاطمه فندرسکی به رسم یادبود ، با اهدای هدیه تقدیر به عمل آمد.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب