پنجشنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیمراسم نکوداشت سالروز شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی در علی آباد کتول...

مراسم نکوداشت سالروز شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی در علی آباد کتول برگزار شد

مراسم نکوداشت سالروز شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی در علی آباد کتول برگزار شد

مراسم نکوداشت ٢٩٠ مین سالروز تولد مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن عصر در روز شنبه ١۶ اردیبهشت ماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آباد کتول ، برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان، مراسم نکوداشت 290 مین سالروز دانشمند ، عارف و شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی با حضور شهروندان و علاقه مندان حوزه شعر و ادبیات در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد علی آباد کتول برگزار شد.
مجید جلالی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان در مورد خصوصیات این شاعر ترکمن گفت: مختومقلی فراغی شاعری از جنس مردم بود و به مسائل اجتماعی ، سوادآموزی و نقش زنان در جامعه، فقر و اختلاف طبقاتی و… توجه ویژه داشت.
وی افزود: در مضامین اشعار او مفاهیم اخلاقی، وطن پرستی و اتحاد به دفعات دیده می شود و همدردی و همدلی اوبا مردم زبانزد است.
در ادامه عید محمد اونق، کارشناس حوزه شعر و ادبیات ترکمن نیز در این جلسه بیان داشت: مختومقلی در برطرف کردن مشکلات مردم از ابزار شعر استفاده می کرد و برای او مهم تر از هر چیزی انسانیت و انسان بودن بود و او را به جرات می توان پرچمدار همگرایی انسان ها دانست.

یادآوری می‌شود،در این مراسم گروه موسیقی ترکمنی گرگان دشت به سرپرستی جلیل سقر به اجرای موسیقی با اشعار مختومقلی فراغی و نواهای ترکمنی پرداخت که مورد توجه علاقمندان و شهروندان قرار گرفت.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب