پنجشنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیطنین جشن های مختومقلی فراغی ، اینبار در شهر ترک تبار رامیان...

طنین جشن های مختومقلی فراغی ، اینبار در شهر ترک تبار رامیان استان گلستان

طنین جشن های مختومقلی فراغی ، اینبار در شهر ترک تبار رامیان استان گلستان

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی برای اولین بار در شهر رامیان در تاریخ 16 اردیبهشت سال جاری در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

جواد قربانی در مراسم نکوداشت 290مین سالروز شاعر شهیر ایرانی ترکمن در رامیان ضمن اشاره به اهداف برنامه های بزرگداشت مفاخر گفت: هدف از اجرای این برنامه ها و بزرگداشت مفاخر این است که ارادت خود را به آنچه که داشته و داریم نشان دهیم و برای کشور نمایان کنیم.

قربانی در ادامه افزود: اگر امروز نام این شاعر شهیر ایرانی ترکمن بر سر زبانها جاری ست و در ١۶ منطقه استان گلستان و در روز ٢٨ اردیبهشت مراسم بزرگداشت بر مزار او برگزار می شود مربوط به فعالیت های این شاعر بزرگ در دوران زندگی اش می باشد که در تاریخ ثبت شده است و از ویژگی های شاخص او دغدغه مندی اجتماعی و ظلم ستیزی و مقاومت در برابر ستمگران بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، شخصیت ها و مفاخر و اندیشه های آنان را به نسلهای بعد معرفی نماییم.

یادآوری می‌شود، در کنار شعرخوانی و اجرای موسیقی؛ سخنرانی عبدالرحیم نیازی پژوهشگر و موسس بنیاد مختومقلی فراغی با محوریت معرفی شخصیت و تفکر این شاعر بزرگ و سخنرانی توسط حجه الاسلام اسکندریان در خصوص معرفی فضائل این شاعر شهیر ترکمن و برپایی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان از دیگر رویدادهای این مراسم بود.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب