پنجشنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیخبر جدید درباره آزمون سراسری ۱۴۰۳ / کنکور بدون کاغذ برگزار می‌شود

خبر جدید درباره آزمون سراسری ۱۴۰۳ / کنکور بدون کاغذ برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن به نقل از ایرنا، عبدالرسول پورعباس در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور به هدف گذاری این سازمان برای برگزاری آزمون سراسری در سال ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی و بدون کاغذ اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۱ همه زیرساخت‌های این آزمون های الکترونیکی ایجاد می شود و در سال ۱۴۰۲ بخشی از آزمون‌های با مقیاس کوچک و متوسط به صورت الکترونیکی و بدون کاغذ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پس از کسب اطمینان از زیرساخت‌ها و امکانات پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۳ آزمون سراسری ورودی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به صورت الکترونیکی و بدون کاغذ برگزار می شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور به ضرورت ارتقای کیفیت فعالیت‌های سازمان سنجش آموزش کشور با ارایه بهترین خدمات به داوطلبان تاکید کرد و گفت: به منظور ایجاد زیرساخت‌های فنی، برگزاری آزمون‌های الکترونیکی بدون کاغذ و با استفاده از شرکت های دانش بنیان به زودی مرکز نوآوری و هوشمند سازی سازمان سنجش آموزش کشور راه اندازی می‌شود.

براساس گزارش سازمان سنجش آموزش کشور، پورعباس با یادآوری نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی»، اظهار داشت: هدف‌گذاری سازمان سنجش آموزش کشور، حرکت در مسیر استفاده کاربردی از فناوری‌های نوین و دانش بنیان در برگزاری آزمون‌های الکترونیکی و بدون کاغذ است.

وی با تاکید بر پویایی و توانایی کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: در مسیر توسعه و ارتقای فعالیت‌های سازمان سنجش آموزش کشور، برنامه‌ریزی لازم برای آموزش‌های تخصصی مطابق با شرایط جدید برای کارکنان این سازمان نیز پیش‌بینی شده و امیدوار هستیم با تکیه بر دانش فنی کارکنان سازمان همچنین با استفاده از توانایی شرکت های دانش بنیان، اهداف هوشمند سازی سازمان عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در دوره‌ های روزانه، نوبت دوم، نیمه‌ حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی همچنین رشته‌ های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای هشتم تا ۱۱ تیرماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب