جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
spot_img
خانهاجتماعیبه مناسبت اولین سالگرد درگذشت کاکا لاچین

به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کاکا لاچین

به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کاکا لاچین

یک سال از درگذشت ناباورانه کاکا لاچین فعال اجتماعی گنبدی می گذرد. مطلبی در این مورد به قلم عبدالکریم گرگانی وکیل دادگستری و عضو دوره اول شورای شهر گنبد در سایت اولکامیز منتشر شد که در ذیل می خوانید:

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز / مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

روزگار عجب خوش سلیقه است و می چیند آن گلی که به عالم نمونه است. کاکاجان لاچین فرزند ارشد عطاحاجی لاچین از بچه های چشم پاک و باتعصب و جومارد ترکمن در خیابان وشمگیر گنبد و گل سرسبد جوانان دهه ۴۰ محلات وشمگیر ، فردوسی ، دارایی و مختوم و….

او به وقت خود نوجوان ریزنقش و فوتبالسیت و دریبل زن تیم های نوجوانان و جوانان گنبد و مهاجم ثابت خط حمله باشگاه های مطرح فوتبال گنبد و مازندران وقت بود. ورزشکاری تیم پرور و تیمساز و کاشف و جاذب نوجوانان و جوانان مستعد رشته های مختلف ورزشی خاصه فوتبال والیبال و هندبال و…

در نیم قرن اخیر و از منظر دیگر ما بچه های محلات فوق هرگز ازیادنبرده ایم و نخواهیم برد. روحیه جسور و متعصب و ناموس پرست ترکمن کاکاجان لاچین را که همواره عکس العمل مردانه در برابر چشم های ناپاک اغیار و راه گم کردگان محلاتمان بودندو همه او را برادروار و بزرگوار دوست می داشتند.

با شکل گیری فعالیت های اجتماعی فرهنگی و سیاسی سالهای بعد از انقلاب خاصه در فصول انتخابات فراروی دولت خاصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا و این کاکاجان بود که با دعوت از یاشولی ها و فراخوان جوانان محله اولین مجامع نشست های مشورتی محلی را در مساجد ساماندهی و طی سالهای متمادی دهه های اخیر با رایزنی های سنتی و تلاش و پیگیری های خستگی ناپذیر و ایجاد ارتباط با شخصیت های فرهنگی اجتماعی و نخبگان دانشگاهی و دانشجویی و جلب حمایت معنوی و اعتماد روحانیون و معتمدین و معمرین شاخص و رجال اداری و دولتی منطقه و استان را به همراه یاران و همراهان صادقش بستر حرکت و وحدت و انسجام هدفمند آحاد و گروه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی انتخاباتی را ایجاد نمودند.

بی شک تداوم این فعالیت ها که با محوریت مشورت و تدبیر جمعی و ساعی و مشارکتی صورت می گرفت نقش موثری در شکل گیری تاریخی مجمع مشورت یاشولی های گنبد و هیات امنای محلات و مناطق و مساجد داشته که به نوبه خود بعنوان موتور محرکه در برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ادوار نقش آفرینی نمودند.

حضورجدی و تمام قد و خستگی ناپذیر کاکاجان و یاران همدلش درجای جای مکانی وزمانی این حرکت و تحرک سیاسی و تاریخی به رای العین ناظرین و شاهدین منصف کاملا مشهود و مشهور بوده است.

محور اخلاق سیاسی و اجتماعی کاکاجان مبتنی بر جذب و روحیه مداراجویی و گذشت و مروت بوده از این رو حتی مخالفان انتخاباتی اش او را تحمل کرده و به نظریات و دیدگاه هایش گوش فرا می دادند چون می دانستند که لاچین اهل فصل و فضل فروشی وتک روی نیست بلکه همواره منادی وصل و مشوق توافق و مدارا و گذشت و سعه صدر به نفع مردم و برای مردم ترکمن است.

وقت شناسی و وفای به عهد قرار و مجادله خداپسندانه اش در مشکل گشایی از مسایل همشهریان گرفتار در بوروکراسی اداری و اجرایی خاصه و تشکیل جلسات و مواجهه حضوری و بی تعارف و بی تکلیف شهرداران منتخب و مسولین واحدهای اجرایی و اعضای شورای شهر با شهروندان در مساجد محل از جمله ابتکارات حسنه و یادگار عمل این عزیز فقید بوده است.

به عنوان همسایه و هم محلی دوران کودکی کاکاجان لاچین در اولین سالگرد فقدان غمباران جان از دست رفته یاد و خاطر و ابعادی از شخصیت انسانی ایشان را بیان نمودم و بی شک در فصل انتخابات که چشمها و دلها دنبال اوست فقدانش را بیشتر و عمیق تر حس خواهیم کرد، مگر اینکه یاران وفادار ادوار کاکاجان از پای ننشسته و به دوش وپایمردی لاچینی راه و اهداف عالی و ارزشمند این بزرگ مرد ترکمن صحرا را در وحدت و انسجام فعالیت های اجتماعی فرهنگی و سیاسی منطقه ارج نهاده و ادامه دهنده به نسل های جوان آتی انتقال دهند.

خداوند روحش را شاد و قرین رحمت و مغفرت واسعه خودنمایدوبه خانواده محترم و فرزند برومندش مصطفی جان لاچین قرجه و دوستداران و ارادتمندانش توفیق و صبر دنیا و اجر اخروی عنایت فرماید.

دیگر مطالب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پربیننده ترین مطالب