خانه اجتماعی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اهل سنت

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اهل سنت

0

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ترکمن، دکتر ارازمحمد سارلی در نشست رسانه ای دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اهل سنت گفت: جهش عظیم در وضعیت آموزش عالی ترکمن ها به ویژه بانوان ترکمن از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ترکمنهای گلستان بوده است

 این محقق و فعال فرهنگی ترکمن افزود : قبل از انقلاب وضعیت آموزش در مناطق ترکمن نشین گلستان بسیار ضعیف بود ولی پس از انقلاب اسلامی شاهد رخدادهای بزرگی در حوزه آموزش ابتدایی ، متوسطه و عالی برای ترکمن ها بودیم.

 وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از بین ترکمن های گلستان و عمدتا از میان دختران ترکمن است.

 سارلی خاطر نشان کرد : اکنون تاسیس نهضت سوادآموزی و ایجاد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی متعدد در مناطق ترکمن نشین ، ایجاد مدارس شبانه روزی و مدارس حتی در دورترین روستاهای مناطق ترکمن نشین که در مواردی مدیریت آن واحدها هم بدست ترکمن هاست ، در اشاعه و گسترش آموزش در بین اهل سنت و ترکمن ها بسیار تاثیر گذار بود.

 سارلی با اشاره به جهش آموزشی در بین دختران ترکمن گفت: امروزه قبولی دختران دانشجوی ترکمن در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از قبولی پسران نیز بیشتر است.

 وی تصریح کرد: در نگاه کلی می توان گفت به برکت انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پژوهش ترکمن ها جهش فوق العاده ای را به لحاظ کمی و کیفی شاهد بوده اند.

بدون نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل