خانه اجتماعی افتتاح نخستین موزه خصوصی فرش ترکمن در گنبد کاووس

افتتاح نخستین موزه خصوصی فرش ترکمن در گنبد کاووس

0
موزه خصوصی فرش ترکمن در گنبد کاووس
موزه خصوصی فرش ترکمن در گنبد کاووس

افتتاح نخستین موزه خصوصی فرش ترکمن در گنبد کاووس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن به نقل از خبرگزاری صداوسیمای گلستان این موزه را خانم حصل خانجانی با هزینه شخصی راه اندازی کرده است و بعد از موزه‌ی دولتی فرش ترکمن دومین موزه‌ی تخصصی بافته‌های داری در گلستان است.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گفت: اکنون در کشور ۷۴۶ موزه فعال داریم که ۱۴۶ موزه شخصی است.

محمدرضا کارگر افزود: تا قبل از درگیری با ویروس کرونا ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در سال از موزه‌ها بازدید کردند در حالی که پارسال فقط ۳ میلیون نفر بازدید کننده داشتیم.

مریم آق آتابای در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ترکمن نیوز اظهار داشت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها، همانند سنوات گذشته امسال نیز پروژه هدفمند موزه خصوصی در شهرستان گنبدکاووس به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: در همین راستا با پیگیری مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری موزه خصوصی یکی ازاساتید علاقه مند به مجموعه داری فرش دستبافت ترکمن به نام حصل خانجانی در شهرستان گنبدکاووس ایجاد شد.

آق آتابای تصریح کرد: موزه خصوصی خانم خانجانی برگرفته از دست بافت های داری ترکمن توسط وی به صورت مجموعه داری جمعه آوری شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: خانجانی یکی از اساتید و پیشکسوتان این حوزه می‌باشد، با فعالیت به صورت تعاونی و پژوهش در زمینه‌های طرح،رنگ، نقش و نوع بافت موزه شخصی شان را دایر کرده‌اند.

بدون نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل